Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 17 august 2011

Meşteşug şi artă

Primul Festival Medieval din Sebeş a adunat diverşi artişi dintre care, din punctul meu de vedere au fost memorabili: Olarul şi trupa Bordo Sarkany.

Oamenii aceştia sunt geniali în tot ce fac. Ungurii de la Bordo Sarkany sunt nemaipomeniţi. Cânta cu o aşa măiestrie şi virtuozitate. Ce e drept eu nu am mai ascultat muzică medievală live niciodată. Păcat că le-a stricat muzica nişte ţoape care la ţopăiala lor extra simplă nu se sincronizau.
Îmi plăceau atât de mult cum cântau ungurii încat începusem să ţopăi subtil în spatele lor. Era entuziasmul acela ca la un concert super unde nu poţi sta locului. Îţi dai seama cum ar fi fost muzica lor cu o animaţie cu foc. GENIAL!
Publicul îi iubea, la rândul lor iubeau publicul şi erau numai un zâmbet.

Olarul...Doamne ce minunăţii ieşeau din mâinile sale...Şi de la 2 lei în sus îţi făcea pe loc tot ce îţi doreai, de la ulcioare, cănuţe, farfurioare şi restul. Nu înţeleg de ce meseria asta nu se mai practică. E superb să priveşti cu câtă uşurinţă modelează olarul lutul. Parcă se cunoşteau dintotdeauna.
Era uimitor cum cu o simpla atingere olarul dădea o formă atât de perfectă. Totul părea atât de uşor, atât de simplu.

Deja mi-e dor de atmosfera de acolo. Abia aştept următorul festival medieval. Deja vreau suveniruri! He he!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu