Faceți căutări pe acest blog

duminică, 14 august 2011

O altă faţă a Sebeşului

De Sebeş mă leagă o mulţime de lucruri.Prima oară l-am vizitat în liceu într-o excursie în care ţinta principală a fost Râpa Roşie. Prima impresie: un orăşel micuţ, cam sărăcăcios unde nu te poţi aventura oricând şi neînsoţit. Cine trece pe acolo totuşi merită să te opreşti măcar să vizitezi Biserica Evanghelică Lutherană. Această biserică ce datează din secolul XIII oferă culoare oraşului şi stârneşte curiozitatea. Râpa Roşie este o rezervaţie geologică cu o suprafaţă de 25 hectare situată la cca 3 km de oraş. Încă de la intrare în oraş privirea îţi fuge către formaţiunile de argile, gresii şi marne roşii cărăzimii. Eu o recomand pentru cei care au chef de hoinărit pe coclauri dar nu prea au o condiţie fizică prea bună.
Al doilea lucru ce mă leagă de acest oraş este faptul că am lucrat aici o săptămână. Am lucrat în zona centrală. Am descoperit în principiu o populaţie mai săracă. În oraş rămân vârstnicii şi tineretul până în 18 ani. Restul pleacă la studii sau în oraşe mai mari unde îşi pot face un rost mai bun.
Străzile sunt înguste, parcă totul e aglomerat.Frumos este parcul Arini care seamănă cu parcul Sub Arini din Sibiu numai că trebuie îngrijit mai mult. Acolo există o pensiune superbă cu o bază de agrement foarte tare...N-am să uit pensiune "La Unchiul Nicky" unde confortul îşi spune cuvântul.
Al treilea lucru ce mă leagă este primul festival medieval de aici. Oraşul s-a preschimbat...avea o altă faţă. Era mai viu, oamenii mai zâmbitori şi era un aer medieval. Localnicii erau foarte entuziasmaţi, mai ales că in oraşul lor nu a mai fost niciodată aşa ceva.Totul a fost aproape ca de poveste. Eram admiraţi pentru costume, lupte şi dans. Copii erau cei mai enziasmaţi. Fetiţele îşi doareau cu ardoare să înveţe paşi de dans iar băieţeii să încerce o spadă.Când eram în parada oamenii ieşeau în porţi şi ne sorbeau din priviri. Trecătorii parcă nu ştiau cum să facă să ne fotografieze pe toţi. Cameramanii şi fotografii ne-au însoţit pe parcursul întregii parade. Ce mai...lumea s-a oprit în loc să vadă cavalerii şi domniţele.
Seara era a rock-ului...Trupe ca Riff, Viţa de Vie, Pheonix sau Ioan Gyuri Pascu au ridicat în picioare publicul sebeşean. Viţa de Vie şi Pheonix au facut un show incendiar cum Sebeşul nu a mai văzut.Sebeşul s-a preschimbat...un alt oraş a devenit...semn că se pot întâmpla şi lucruri bune.Şi sper să se mai întâmple...sebeşenii merită.Oraşul merită. Dacă treci pe acolo nu ezita să faci un popas...nu regreţi.Fii tu care-l aduce pe drumul cel bun!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu